En el Podcast
Informatius
en
Noticias y sucesos
06:20 min
|
hace 2 meses
L’equip femení del Centre Natació Mataró competirà, la temporada que ve, amb els millors clubs de l’estat. Les mataronines
han aconseguit l’ascens a Divisió d’Honor quatre anys després. D’aquesta manera, les nedadores del Centre assoleixen l’objectiu col•lectiu de la temporada i ara ja pensen en el campionat estatal individual.
Natàlia i Helena Torné, Xenia Vilariño, Aina i Berta Triola, Berta Cantó, Aina Jiménez, Carla Chaves, Irene Illa i Adriana Roca. Totes elles entrenades per Sergi Garcia, han aconseguit l’objectiu que perseguia el club aquests últims anys. L’equip femení del Centre Natació Mataró tornarà a competir, la temporada que ve, a la Divisió d’Honor, i inscriu el seu nom entre els vuits clubs més importants de l’estat.
Una de les protagonistes de la fita, Natàlia Torné, remarca que han aconseguit l’objectiu que perseguien des de feia anys.
Les mataronines van certificar l’ascens acabant segones a la Copa de Clubs de Natació de Primera Divisió, una competició organitzada pel Moscardó i que va guanyar l’equip amfitrió. Sergi Garcia repassa el campionat i apunta que de seguida van veure que tenien moltes opcions d’ascens.
Per la seva part, Natàlia Torné valora la puntuació final de l’equip i destaca que en molts moments van liderar la classificació per sobre de l’amfitrió i màxim favorit a l’ascens.
Les mataronines podran competir a partir d’ara amb les millors especialistes de l’estat, però el seu nivell, evidentment, encara queda lluny de possibles aspiracions olímpiques. El tècnic del Centre, Sergi Garcia, apunta que les nedadores amb talent olímpic acostumen a sortir dels Centres d’Alt Rendiment i que, en la majoria de casos, encara que entrenin a les millors instal•lacions i que estiguin en mans dels tècnics més qualificats, classificar-se per un Jocs Olímpics és una quimera.
Jesús Collado serà l’únic representant de la secció de natació del Centre a Londres. En aquest cas, competirà als Paralímpics. Caldrà veure si Roser Tarragó i Marta Bach aconsegueixen el passaport olímpic amb la selecció estatal de waterpolo. S’ho juguen tot al pre-olímpic de Trieste. Precisament la preparació de Collado és una de les principals tasques que el tècnic Sergi Garcia afrontarà fins el final de la temporada. El Campionat d’Espanya absolut és una altra de les cites marcades en el calendari.
L’absència de les olímpiques en el campionat estatal que es disputarà a finals de juliol a Terrassa obre les portes del títol a nedadores com Natàlia Torné. La mataronina aspira a ser campiona en els 50, els 100 i els 200 metres.
Sigui com sigui, l’objectiu col•lectiu de la temporada ja s’ha assolit amb l’ascens del Centre Natació Mataró a Divisió d’Honor.
Género: Radio
Canal: Mataró Ràdio
... ver+
Llévate este podcast a tu web o blog