

Description of L'altaveu - 15/05/2025
Eurovisión és l’esdeveniment no esportiu més vist a tot el món i de tota la vida ha estat també un espai de reivindicació de drets i llibertats. Molts dels representats dels països han aprofitat el que segurament és l’altaveu més internacional que tindran mai per llençar missatges concrets.
Aquesta edició, però, sembla que això no podrà ser. Perquè l’organització ha prohibit, per exemple, que es portin banderes que no siguin les oficials dels països. Per tant, ni banderes LGTBIQ+ ni, efectivament, banderes de Palestina. Aquests dos col·lectius són els que més perjudicats sortiran de la mesura.
Per això, aquesta setmana 70 ex participants han signat una carta demanant que no es permeti la participació d’Israel, de la mateixa manera que no se li permet a Rússia.
L’organització vol que sigui un concurs merament musical, però no tinc gens clar 1. que això sigui possible a aquestes alçades i 2. que sigui positiu. Eurovisión és i ha de ser també un espai de llibertat d’expressió i de reivindicació.
Comments of L'altaveu - 15/05/2025