iVoox
iVoox Podcast & radio
Download app for free
By mossegalapoma Podcast mossegalapoma
Podcast mossegalapoma
Podcast

Podcast mossegalapoma

708
611

Cada setmana, des de fa ja 18 temporades, analitzem la tecnologia i les seves conseqüències a la societat, amb humor, de forma distesa, estil propi i en català.

Cada setmana, des de fa ja 18 temporades, analitzem la tecnologia i les seves conseqüències a la societat, amb humor, de forma distesa, estil propi i en català.

708
611
La nova normativa europea d’accessibilitat entra en vigor – Programa 626
La nova normativa europea d’accessibilitat entra en vigor – Programa 626
Amb la col·laboració de la Universitat Politècnica de Catalunya. En aquest episodi comentem l’entrada en vigor de la normativa europea d’accessibilitat i la fi de la posició dominant d’Apple a l’App Store, entre d’altres temes.   PART 1 Els articles científics, la seva pèrdua de valor i la crítica Nova normativa europea d’accessibilitat – Aprovada al 2019 i entra en vigor final el 28 de Juny.   PART 2 Eurovisió Apple i el fi de la posició dominant de l’App Store.   PROPOSTES MOSSEGUIS (Joan Forrellat – Podcast) Imprescindible l’ultim “Tierra de Hackers”, capítol 135 sobre el DOGE d’Elon Musk  (Rub – Apagada) Explicació sobre la mandanga de la sincronització de la freqüència de la xarxa elèctrica. (Albert Homs – Robòtica) Un robot que fa les feines de la casa (de moment a velocitat de tortuga i d’aquella manera…). (Dani – Podcast) Darknet Diaries (Rub – Apple) La fi del somni rentista d’Apple (article de Error500). En relació a la sentència als USA que obliga a Apple a permetre l’enllaç a subscripcions/pagaments directes de tercers sense passar per l’App Store. (Rub – Corea del Sud) La fi de Corea del Sud (YouTube) (Albert S – Sala i Martin) Entrevista feta pel diari Ara a en Xavier Sala i Martin. Parla del seu llibre, de la IA i d’en Trump. M’ha semblat molt interessant. (Rub – llibre) “4000 setmanes”  
Internet and technology 6 days
1
0
38
01:34:54
Els radioaficionats en situacions d’emergència – Programa 625
Els radioaficionats en situacions d’emergència – Programa 625
Amb la col·laboració de la Universitat Politècnica de Catalunya. En companyia dels amics Xavi (EA1IVB) i en David (EA3IPX) per parlar de casos reals de participació dels radioaficionats en situacions d’emergència, sistemes tècnics i alguns consells generals. Aquest episodi s’enregistrarà en directe i es transmetrà de forma dual pels canals de mossegalapoma i Catalonia Ham a YouTube   PART 1 Canal de YouTube d’en David (EA3IPX) Podcast “CQ en Frecuencia” d’en Xavi (EA1IVB) Catalonia Ham Què és un radioaficionat i com obtenir la llicència a l’estat espanyol. En quines bandes/freqüències poden transmetre els radioaficionats i quines diferències de propagació hi ha entre HF i UHF-VHF. Què són els walkies PMR, propòsit, potència i abast. Què són i com funcionen els radioclubs.   PART 2 Quina funció tenen els radioaficionats en casos d’emergència. Xercat Remer Altres. Sistemes digitals de transmissió (CW, FT8, etc…) i VARAC ECOMM PROPOSTES MOSSEGUIS (Txapulin – Naukas) Ja es poden reservar entrades (les activitats són gratuïtes, però cal treure’s les entrades) per Naukas Barcelona que serà el dissabte 31 de maig. És un format d’un sol dia de les xerrades científiques que se solen fer al setembre a Bilbao, però per primera vegada serem al CosmoCaixa de Barcelona. Jo hi seré, però no faig xerrada aquest cop, només faré suport logístic. Si algú ve i em vol saludar, seré el que porta el cronòmetre per a que els que fan les xerrades no es passin de temps.  
Internet and technology 1 week
1
0
19
02:23:05
A les fosques, amb Xavier Cugat i Pedro Fresco – Programa 624
A les fosques, amb Xavier Cugat i Pedro Fresco – Programa 624
Amb la col·laboració de la Universitat Politècnica de Catalunya.   En companyia de l’amic Xavier Cugat i l’autor Pedro Fresco, ambdós experts en renovables, comentem aspectes de la caiguda del servei elèctric i de com evitar, a futur, de restar “a les fosques”. PART 1 Possibles causes de la caiguda. Complexitat de disseny de la xarxa elèctrica i volum de dades que es recullen. Red Elèctrica no és una entitat privada, és una entitat regulada.   PART 2 Funcionament i recuperació per part de Red Elèctrica. Alguns xonsells per a tothom en casos de que es pugui tornar a repetir.
Internet and technology 2 weeks
3
0
63
01:40:09
Renovables i els reptes d’Apple a mig termini – Programa 623
Renovables i els reptes d’Apple a mig termini – Programa 623
Amb la col·laboració de la Universitat Politècnica de Catalunya. Parlant de renovables d’una banda i dels reptes d’Apple en relació a la IA i a la reestructuració de la cadena de subministrament. en companyia d’en Dani Aragay – Podcasts. PART 1 Renovables, a casa nostra i a Suècia.   PART 2 Apple, la IA i la privacitat: En la darrer article de Stratechery del 22 d’Abril es comenta el perill i el mal que li pot estar fent a Apple el missatge de “garant de la privacitat” en especial pel que pot suposar de limitació en relació a poder col·leccionar dades d’usuari per entrenar la IA, limitació que d’altres no tenen. Segons Stratechery el repte d’Apple és el de confiar en els desenvolupadors externs per a fer créixer la IA dins la seva plataforma en lloc de confiar-ho tot al desenvolupament i control intern. L’altra gran repte d’Apple (a anys vista) és com desmantellarà tota la fabricació de la Xina i la traslladarà a altres països alhora que modificarà la manera com es relaciona amb els seus proveïdors, ja que el model de collar al màxim que ha fet a la Xina podria no funcionar-li fora.   PROPOSTES MOSSEGUIS (Ludo – Pel·lícula) “Una Història de Minecraft”. (Dani Aragay – Joc) Bellika.dk (Andreu Guinart – Humor) Proposta curiosa en la que els Danesos poden fer aportacions per comprar Califòrnia. (Rub – Multes) Us comparteixo la notícia on la UE multa a Apple i a Meta en 800 milions d’Euros per incomplir la llei de Mercats Digitals. (Esther Solé – Exposició) L’exposició “Radical software: women, art & computing 1960-1991” al Kunsthalle de Viena. Tracta sobre pioneres de l’art digital, des dels casos més primerencs i fins que internet va passar a estar a l’abast de tothom. No sé si ho podrà aprofitar ningú però és molt recomanable. Jo he après molt i l’exposició està prou ben presentada. Seria molt bona candidata a itinerar al CCCB, per exemple. Us deixo fotos del fulletó per si teniu curiositat!. (Tomàs – Ciència) Si us interessa la física i l’astronomia trobareu a YouTube unes xerrades molt interessants del professor mexicà Miguel Alcubierre, físic gravitacional de l’Institut Max Planck i actualment resident a la UNAM.
Internet and technology 3 weeks
1
0
44
01:43:39
Tertúlia sobre radioafició 13 – Minuts Mosseguis 087
Tertúlia sobre radioafició 13 – Minuts Mosseguis 087
Amb la col·laboració de la Universitat Politècnica de Catalunya. Nova tertúlia sobre radioafició on, entre altres temes, conversem amb en Biel EA3IUT, un noi de 12 anys que ja disposa de llicència oficial i amb el seu pare Galí EA3ISL. Participants: Host: Tomàs EA3IMR Co-Host: David EA3IPX CCo-Host: Xavi EA1IVB – CQ en Frecuencia Convidat: Lluís EA6APJ Convidat Joan EA3IXF Convidat Galí EA3ISL Convidat Biel EA3IUT Contingut: Lluís: Els gatets i els cables del shack: mala convinació Joan: Un radioaficionat sense antena Xavi: Aquesta setmana, en Xavi ens ha portat un capítol del podcast “CQ en frecuencia” que ha estat un backstage d’una activitat de ràdio pensada pels alumnes de primària realitzada a l’escola Antonio Blanco de Covelo (Pontevedra). En Xavi i en Julio (EA1FTW) van activar l’indicatiu especial EG1RC. Entrevista amb Galí EA3ISL (pare) i en Biel EA3IUT (fill). A l’episodi anterior, el 12, en David ens va comentar que estava esperant que li arribés una nova ràdio full SDR de 5w, la Hermes Lite 2. Avui, tant en David com en Xavi ja tenen cadascú aquesta nova ràdio i cal que ens expliquin les seves experiències. Curiositats Avui us porto una pel·lícula, que desconeixia completament, totalment centrada en la radioafició. És un film francès de l’any 1956 en Blanc i Negre i dirigida pel cineasta Christian-Jaque, i porta per títol “Si tous les gards du monde”. La pell·lícula explica com un vaixell de pesca en problemes és salvat de la catàstrofe gràcies a  senzills aficionats a la Onda Curta que, malgrat a certs problemes personals (un d’ells és cec i l’altre ha de transitar de matinada en una Berlín en plena guerra freda), aconsegueixen finalment el seu objectiu. Tot i ser en blanc i negre, podeu trobar una còpia en HD, descarregable i amb subtítols en espanyol, gràcies a l’esforç d’en EC1DJ (Miguel) i d’en Jordi (F4VTG). Aquí podeu accedir a la web d’en Miguel i a la descàrrega. Membre de XERCAT, La Xarxa d’Emergències per radioaficionats de Catalunya. El tràmit es pot fer de forma digital. Has d’aportar informació d’empadronament, si pertanys a alguna associació de radioaficionats de Catalunya i si disposes de vehicle propi. Entrevista a l’Enric (EA3BTZ), interlocutor entre els radioaficionats i l’administració sobre el funcionament de la XERCAT.  
Internet and technology 1 month
0
0
12
02:07:19
Ciència Ficció, Andy Weir i consells tecnològics en companyia de l’amic Dani Aragay – Programa 622
Ciència Ficció, Andy Weir i consells tecnològics en companyia de l’amic Dani Aragay – Programa 622
Amb la col·laboració de la Universitat Politècnica de Catalunya. Avui parlem d’escriptors de Ciència Ficció, en concret de l’Andy Weir i reservem, pel final, per comentar petits consells tecnològics. PART 1 La prèvia – Ulleres noves i l’Andy Weir. Teoria de la conspiració sobre física alienígena. Feu servir el ChatGPT durant els viatges. PART 2 Deixo Arc Browser i torno a Safari. 2 motius principals Ja fa temps que tinc la mosca darrera l’orella pel fet que Arc Browser no incorpora un servei per Exportar bookmarks. En el millor dels casos és sobèrvia i en el pitjor és una estratègia premeditada de “vendor locking”. Com Arc Browser està basat en Chromium (i Chromium és Google), en la darrera actualització hem vist el que ja ha passat amb Chrome: el bloqueig de certes extensions per a bloquejar anuncis i tracking. Ara el bloqueig de Adblock+ també ha arribat a Chromium. PROPOSTES MOSSEGUIS (Dani Aragay – Metapodcast) Meta Podcast en català d’en Dani Aragay “EspaiPod.cat”. (Tomàs – Càmera vigilància) Càmera Vigilància indoor Aqara – compatible homekit i iCloud. (Pep Vinyoles – Muppets) Veient que entrem en fase Muppets, us recomano molt un conjunt d’episodis del podcast El Descampao, on tracten la biografia d’en Jim Henson, pare d’aquests personatges , malauradament ara només a iVoox, però crec que realment val la pena. (SinnerBOFH – Aranzels) De debò, en Trump té una estratègia econòmica. Mireu-vos aquest vídeo de “The Economist”  fins al final. En els darrer minut expliquen el perquè aquesta estratègia econòmica és una merda. (SinnerBOFH – Més aranzels) Per ser rellevant respecte el darrer programa, Una hora de explicacions (en anglès) sobre els aranzels que s’ha tret en Trump del cul del ChatGPT. Brutal. Molt recomanable.  
Internet and technology 1 month
2
0
39
01:53:36
La nova generació de robots humanoides – Programa 621
La nova generació de robots humanoides – Programa 621
Amb la col·laboració de la Universitat Politècnica de Catalunya. En aquest episodi comptem amb la presència de l’amic Josep Ruano i parlem del moment actual, del paper d’Europa en aquesta crisi i de la nova generació de robots humanoides.   PART 1 “Estic molt content” Comentaris d’en Josep sobre l’episodi de “La Fí del Món”   PART 2 Com pot afrontar Europa el moment actual. “The Man in the High Castle” Opinió d’en Chris Murphy sobre els aranzels i el què signifiquen. La nova generació de robots humanoides.   PROPOSTES MOSSEGUIS (Ludo – Nintendo) Ja disponible la Nintendo Switch 2 (Víctor – Astronomia) Pels amants de l’astronomia i astrofísica, el mestre Joan Anton Català ara te el seu podcast, molt recomanable. (Guillem – Eina de dictat) En Ludo recomanava una eina de dictat per Mac. Per els “altres” con jo que vivim amb la vergonya de fer servir Windows m’han recomanat “Whispertyping”. Basada amb IA, GPT, i altres mandangues que li donen una aura super cool. (Rub – economia) Us proposo l’escolta d’aquest podcast – del minut 16:54 al 33:20 – una mica d’informació sobre l’euro digital (histories per a no dormir) (Marc – IA i datacenters) Un article molt interessant sobre el món de la IA i com aquesta és connecten els clústers en un entorn de datacenter. (Josep – Albert Molins) Llibre – “Comer sin pedir permiso”. (Josep – Albert Molins) Llibre – “Esmorzars de Forquilla”
Internet and technology 1 month
1
0
50
01:24:39
Recursos per analitzar “La fi del món” – Programa 620
Recursos per analitzar “La fi del món” – Programa 620
Amb la col·laboració de la Universitat Politècnica de Catalunya. En resposta a la proposta de varis oients, en Marc s’ha preparat un conjunt de recursos per ajudar a analitzar “La fi del món” PART 1 Recursos per analitzar “La fi del món” ChatGPT 4 multimodal Pecat de l’excepcionalisme tecnològic “Ray Dalio” “Principels for Dealing with the Changing World Order” (YouTube) “Balaji Srinivasan” – Autor 23andMe – “The Network State” Alexandre Deulofeu (web) PROPOSTES MOSSEGUIS (SinnerBOFH – Amy West) Presentació de la futuròloga Amy Webb a South By South West (SXSW) del treball de recerca sobre per on aniran els trets en tecnologia i de quins temes  hom discutirà a MossegaLaPoma en plan cunyat. Una hora molt ben utilitzada. De debò. (SinnerBOFH – John Gruber) En aquest article/comentari a un Webpost sobre el bizantí sistema d’aceptació i distribució d’Apps que crítica i exposa  a l’Apple Store. Per punts extres, llegiu també el Webpost que enllaça.
Internet and technology 1 month
4
0
49
51:33
Tesla, Elon Musk i Varufakis – Programa 619
Tesla, Elon Musk i Varufakis – Programa 619
Amb la col·laboració de la Universitat Politècnica de Catalunya. Ens hem tornat els avis dels “Muppets” parlant de Tesla, Elon Musk i en Yanis Varufakis. PART 1 Els problemes dels tràmits amb l’administració. Tesla i l’Elon Musk Varufakis   PROPOSTES MOSSEGUIS (Tomàs – Llibre) “Comportar-se com Adults” Yanis Varufakis (Norman – Sèrie) La sèrie Pantheon. És d’animació sobre IA, o millor dit UI (uploaded intelligence). Un guió molt original. Jo l’he vist a la plataforma torrenting. (Rub – GitHub) Una llista a GitHub de projectes de codi obert, “self-hosted” i empaquetats amb docker (Rub – Música) Un paio brillant que està muntant cançons generades per IA amb textos legals. A Apple Music i a Spotify (Sinner – Documental) De vegades he deixat caure el nom “Peter Thiel” tot xerrant sobre els USA, eleccions americanes, Elon Musk, i feixisme als USA. Si en voleu saber més sobre aquest Pàjaru d’en Peter Thiel, mireu-vos aquest documental a Youtube . 18 minuts en anglès força entenedor i a baixa velocitat.
Internet and technology 2 months
2
0
56
50:48
La producció musical avui en dia amb la IA i els retards d’Apple Intelligence amb Siri – Programa 618
La producció musical avui en dia amb la IA i els retards d’Apple Intelligence amb Siri – Programa 618
Amb la col·laboració de la Universitat Politècnica de Catalunya. En l’episodi d’avui ens acompanya, a la primera part, l’amic Dani Aragay i parlem de la producció musical actual i la IA. A la segona part analitzem el retard d’Apple en l’anunciada integració d’Apple Intelligence amb Siri. PART 1 Producció musical avui en dia amb la IA, en companyia d’en Daniel Aragay.   PART 2 Retards en l’arribada d’Apple Intelligence a Siri A Apple el seu marketing li ha jugat una mala passada i ha sortit a anunciar que la integració d’Apple Intelligence amb Siri es retardarà fins 2026. El problema aquí és Siri, que continua sent, fins que no arribin les millores, l’assistent inútil al que estem acostumats. Cal tenir present també que el model d’Apple d’IA, al prioritzar l’execució en local, no té, d’entrada, la potència que les IAs que s’executen en el Cloud. El problema de la IA amb la seguretat. La IA de Google ja disposa del català. La nostra llengua estarà disponible en Gemini per resumir contingut existent o generar-ne de nou en les aplicacions d’ofimàtica de l’empresa: Docs, Sheets, Drive, Meet i Gmail. Aquesta opció estarà disponible només de pagament per aplicacions de Google Workspace per empreses i escoles.   PROPOSTES MOSSEGUIS (Dani Aragay – Música) Doctor Mix a YouTube (Marc – Dictat en Mac) Eina de dictat en el Mac: MacWhisper (Andreu Guinart – càmera) Per les nits de insomni o quant els dropos de la casa blanca obren la boca!  Una mica de directe per relaxar-se. Una entitat té 2 webs cama sobre un niu d’aguiles calbes Jackie i Shadow. El niu és a Big Bear Valley a les muntanyes de San Bernardino al sud de Califòrnia. A 45 metres de terra, en un arbre de Jeffrey Pine. (Pere Montpeó – TypeScript)  Pels més cafeters del grup (i tenim la desgràcia de treballar amb JS)  ahir Microsoft va anunciar q porta Typescript a Go, x10 de millora. Tan de bo tenir-ho avui mateix, val molt la pena el vídeo. (Sinner – Pink Floyd) Pink Floyd ha netejat el concert original “Live in Pompeii”, i en Steve Wilson n’ha fet un Remix de l’àudio. I ara volen compensació econòmica per aquesta feinada. A part d’assistir al concert als cinemes que vaig dir a l’altra proposta, podeu comprar el concert en Vinil, CD, DVD, Blue Ray (i tauletes d’argila amb transcripció a escriptura cuneïforme pels Mosseguis més retro-moderns). Si els hi doneu el vostre correu-e, rebreu un codi de descompte del 15%.
Internet and technology 2 months
2
0
48
01:20:28
Conversa amb Daniel Aragay – Minuts Mosseguis 086
Conversa amb Daniel Aragay – Minuts Mosseguis 086
Amb la col·laboració de la Universitat Politècnica de Catalunya. Conversa amb en Daniel Aragay. En Dani és un podcaster de llarguíssim recorregut. Va començar a fer podcàsting al 2005! amb el seu podcast “Haciendo el Sueco”. En Dani viu a Suècia de fa més de 15 anys i amb el seu podcast personal relata el seu dia a dia. Ara s’ha animat a treure una versió en català del seu podcast “Fent el Suec”. Procés de “in-housing” del podcast Crea i gestiona el teu propi hosting amb YunoHost CastoPod: Servei específic per a crear i gestionar podcasts i el seu RSS. Crear guions i transcripcions per mitjà de Claude.ai  
Internet and technology 2 months
3
0
25
01:02:01
Novetats de hardware d’Apple – Programa 617
Novetats de hardware d’Apple – Programa 617
Amb la col·laboració de la Universitat Politècnica de Catalunya. Nova tertúlia setmanal sobre tecnologia. En aquest episodi, entre d’altres temes, comentarem el nous iPads, MacBook Air i Mac Studio d’Apple.   PART 1 Parlem del nou hardware presentat per Apple aquesta setmana. Les 16GB de RAM s’han convertit en us estàndard. Processadors Apple Silicon vs Intel i la substitució de processadors de comunicacions (modem) de Qualcomm als fabricats per la pròpia Apple. (iPhone 16e).   PART 2 Continua en marca una campanya especial a l’Aixeta, amb donacions puntuals i amb un objectiu d’assolir: poder finançar la subscripció anual a l’estudi virtual de StreamYard. (uns 500 €). Anunci d’un proper episodi de minuts mosseguis amb una entrevista al podcaster Daniel Aragay. En Dani és un podcasters de llarguíssim recorregut. Va començar a fer podcàsting al 2005! amb el seu podcast “Haciendo el Sueco”. En Dani viu a Suècia de fa molts anys i amb el seu podcast personal relata el seu dia a dia. Ara s’ha animat a treure una versió en català del seu podcast “Fent el Suec”. Un altre tema del que vull parlar amb en Dani és la seva darrera experiència de migrar els seus podcast a “in house”. Les experiències fracassades de fer servir Bitcoin com a moneda de curs legal: El Salvador i el FMI, la República Centroafricana, i d’altres experiències delictives com les de Milei i LIBRA.   PROPOSTES MOSSEGUIS (Pere Montpeó – Sèrie) No se si ja s’ha fet, però no puc deixar de recomanar Severance, ara per la temporada 2. Em recorda molt la sensació de quan va sortir Lost. No saps on van ni perquè, però enganxa. (Rafel Jesús – Skype) Per si hi ha algú que l’utilitzi. Skype tanca la paradeta. (Notícia a ArsTechnica) (Radurdin – Terry Pratchett) Parlant de Pratchett s’ha de recomanar sempre, encara que en aquest cas no recomanaré el Diskworld si no la seva saga (almenys a l’inici, la va començar amb un altres escriptor i els últims llibres ja havia mort) de “La Tierra Larga” on explica que hi ha infinites terres en paral·lel i es pot passar d’una a la següent amb una màquina alimentada per una patata. Con  tot Pratchett, per riure i pensar. (Rub – Firefox) Compte! Firefox canvia les seves ToS.  
Internet and technology 2 months
1
0
54
01:18:33
Conversa amb en RUB sobre IA, desenvolupament i coses interessants – Minuts Mosseguis 085
Conversa amb en RUB sobre IA, desenvolupament i coses interessants – Minuts Mosseguis 085
Podríem agafar una IA que fes la transcripció i fes un resum del que hem parlat, però estem massa ocupats fent coses amb IA… haureu d’escoltar l’episodi :-p
Internet and technology 2 months
2
0
42
42:40
USA i geopolítica amb SinnerBOFH – Programa 616
USA i geopolítica amb SinnerBOFH – Programa 616
Amb la col·laboració de la Universitat Politècnica de Catalunya. Avui parlem amb l’amic SinnerBOFH, que viu fa anys a Carolina del Nord, sobre l’actualitat dels Estats Units i la geopolítica. PART 1 Iannis Varufakis – Audiollibre – TecnoFeudalisme Vídeos generats amb SORA d’OpenAI USA I Geopolítica amb l’amic SinnerBOFH.   PART 2 Continua en marca una campanya especial a l’Aixeta, amb donacions puntuals i amb un objectiu d’assolir: poder finançar la subscripció anual a l’estudi virtual de StreamYard. (uns 500 €). Dani Gaya – Projecte Personal – Analitza els àudios de mossegalapoma i genera una bbdd de propostes, etiquetades.   PROPOSTES MOSSEGUIS (Ramon Maria Gallart – Computació Quàntica) Article amb unes reflexions d’en Satya Nadella, CEO de Microsoft, sobre Computació Quàntica. (Ramon Maria Gallart – USA i Geopolítica) Article llarg però molt interessant. Tot i que centrat en els USA, té ramificacions mundials. (Radurdín – Algoritmes) En relació al tema de l’algoritme, les pel·lícules i els llibres: “Cine con cosas” de l’Arturo González-Campos. És un dels Todopoderosos (podcast molt recomanable) i l’argument del llibre és precisament aquest, parlar de films que l’algoritme ha decidit que no existeixen, que han desaparegut de les plataformes i només es poden aconseguir en format físic (sent legals, clar). De veritat que és molt interessant i et descobreix joies que no sabies o no recordaves. (SinnerBOFH – News) Pels qui tenim una edat i no tenim un pel de tontos, la desaparició de “les Nius”  (USENET) , os recomano el succedani Reddit. En compte de canals de Nius, hi ha “SubReddits”. N’hi ha de fantàstics, de ben específics i de generalistes. Els més grans tenen moderació i fan un * PLONK * als Trolls. (Dani Gaya – Llibres i Música) Estic llegint llibres del Murakami, i com que és un escriptor que li agrada molt la música, sobretot jazz – doncs aprofito per descobrir-ne les peces a Apple music, és un 2×1, i, per cert, si voleu gaudir-ne n’he fet una llista a Apple Music. (Pere – DNI) Un servei q s’executa en local per afegir una marca d’aigua a documents d’identitat abans de compartir-los. Sempre m’ha posat els pels de punta enviar el DNI en PDF per mail, ves a saber con acaba (Albert Marcet – Raspberry Pi) Si algú està en la situació de tenir una raspberry Pi connectada i fora de l’abast físic, hi ha una opció de connexió remota a través d’un servei propi de raspberry, està en fase Beta però és molt ideal per casos, com el meu, de tenir una raspberry en una ubicació remota amb una connexió 4G i un CGNAT que l’operadora no li dona la gana de treure’m (si, ho se, l’opció de canviar de companyia és molt interessant). El sistema és diu raspberry Pi Connect. (Ernest Forts – Feed Unic) Tapestry una app iOS que continua el concepte del feed únic del que parlava fa unes setmanes i ofereix combinar, en un timeline cronològic, tots els teus continguts i comptes preferits d’espais com Reddit, Bluesky, Tumblr, Mastodon o qualsevol font RSS, entre d’altres. (Ernest Forts – Unsubscribe) Unsubscribe: parlant de identitat digital i fer neteja del correu i subscripcions, no ho he provat però té bona pinta. (SinnerBOFH – Sèrie) Ara que ningú està subscrit a Netflix, és el moment ideal per recomanar una sèrie de Netflix (si, ja ho se, hi ha molt FdP fent recomanacions aquests dies). La sèrie es diu “The Recruit” (suposo que en castellà en diran “El Recluta”) i va d’un advocat tot just sortit de la facultat, que fitxa pel departament legal de la CIA. Quan només hi porta una setmana, li fan una novatada in ha de cercar entre un munt de correspondència de tarats que escriuen a la CIA a veure si hi ha cap carta que no ve d’un tarat… y hasta aquí puedo leer. D’embolic en embolic i tiro per que me toca, i tens una sèrie d’acció diferent sobre espies, advocats, companys de pis i situacions rares.  De moment, dues temporades força bones i ben entretingudes.
Internet and technology 2 months
1
0
51
01:29:55
Reclamar la teva identitat digital – Programa 615
Reclamar la teva identitat digital – Programa 615
Amb la col·laboració de la Universitat Politècnica de Catalunya. En aquest episodi parlem de com reclamar la teva identitat digital i del concepte de “deep research”.   PART 1 La falsa dicotomia de “sempre complir les lleis de cada país” en el cas d’Apple. Reclamar la teva identitat digital – connectant amb IA – deep research   PART 2 Continua en marca una campanya especial a l’Aixeta, amb donacions puntuals i amb un objectiu d’assolir: poder finançar la subscripció anual a l’estudi virtual de StreamYard. (uns 500 €). Apple anuncia el nou iPhone 16e Seguiu el podcast d’en Cory Doctorow   PROPOSTES MOSSEGUIS (Albert Marcet – Ràdios espia) Ràdios espia: què són i com funcionen les misterioses “number stations” – Notícia a 3cat – Radars OTH (Over The Horizon) en freqüències HF també de radioaficionats. (Ramon Maria Gallart – Humane) No sé si recordeu una companyia que es deia humane que va fer el AI Pin (tipus telèfon que es gestionava amb gestos). Doncs han plegat (HP els ha comprat) i tots els que van comprar l’aparell $499, no era barat), es queden sense funcionalitat a partir del 28/2 (article a TechCruch) (Rub – Accessibilitat) Una col·lecció de fonts pensades per a la legibilitat, gratis (amb opció de donació)- Braille Institute
Internet and technology 3 months
1
0
52
01:21:02
Webapps i de com fer la migració del gmail, amb Javi Moreno – Programa 614
Webapps i de com fer la migració del gmail, amb Javi Moreno – Programa 614
Amb la col·laboració de la Universitat Politècnica de Catalunya. En aquest episodi tornem a tenir la visita de l’amic Javi Moreno, amb qui parlarem sobre les Webapps i de la migració del correu per sortir de gmail, entre d’altres temes.   PART 1 Webapps PART 2 Continua en marca una campanya especial a l’Aixeta, amb donacions puntuals i amb un objectiu d’assolir: poder finançar la subscripció anual a l’estudi virtual de StreamYard. Com moure correu de gmail a un altre servei. PROPOSTES MOSSEGUIS (Javi Moreno – llibres) Sèrie de llibres curts de la Marta Wells (Javi Moreno – Sèrie) “The fall of the House of Usher” – minisèrie a Netflix (Dani Gaya – Apple) Per a tots aquells que tenim dos comptes d’Apple, ja que vam tenir compte d’app store abans d’existir iCloud, per fi podem fer fusionar en una sola. (encara no a la Unió Europea) (Rafel Jesús – Xina) En Tomàs i en i Raul comentàveu en el darrer episodi que la Xina havia canviat, jo diria que ha avançat, interessant article. Per si en voleu parlar. (Rafel Jesús – Nucli de la Terra) El nucli de la Terra no només ha reduït la seva velocitat, si no que també està canviant de forma (article) (Rub – Atrocity) Audacity 4 ja permet l’edició de pistes fent servir tota la capacitat de Core Audio
Internet and technology 3 months
1
0
53
01:31:41
El posicionament tecnològic de la Xina i Telegram Premium – Programa 613
El posicionament tecnològic de la Xina i Telegram Premium – Programa 613
Amb la col·laboració de la Universitat Politècnica de Catalunya. En aquest episodi parlem del posicionament tecnològic de la Xina i de Telegram Premium entre d’altres temes.   PART 1 DeepSeek, un altra punt de vista Sklum, Xinesos amb seu a València. Productes de qualitat acceptable, molt econòmics però amb un servei postvenda i d’atenció al client horribles.   PART 2 Continua en marca una campanya especial a l’Aixeta, amb donacions puntuals i amb un objectiu d’assolir: poder finançar la subscripció anual a l’estudi virtual de StreamYard. (uns 500 €). Telegram Premium. Cripto update.   PROPOSTES MOSSEGUIS (Ramon Maria Gallart – Festa) Si algú baixa per la meua terra (El Montsià) el 23/2, que sapigueu que és la festa de l’arròs i la carxofa a Amposta! (Josep Ruano – Cuina) Projecte de “Cooklang – Recipe Markup Language” (Rub – Pebble) El rellotge intel·ligent “Pebble” no ha mort, sembla que torna. (Victor – Museu Alien)  Per si algú li interessa formar part d’un projecte trempant. S’està cercant fiançament per ampliar l’espectacular Museu Alien actual i convertir-lo en el primer museu de la ciència ficció d’Europa. Jo ja m’hi he apuntat com a founder i apart de merchandising i entrades, el meu nom sortira a les pantalles verdes de la nostromo del nou museu 😉💪. No hi podeu faltar! Apunteu-vos-hi! I passeu-ho si us plau!  Es un projecte molt maco fet per una colla d’amics amants de la saga alien.  
Internet and technology 3 months
2
0
78
01:32:29
DeepSeek segona part – Programa 612
DeepSeek segona part – Programa 612
Amb la col·laboració de la Universitat Politècnica de Catalunya. Aquesta setmana tornem a parlar de DeepSeek i del seu impacte dins el context de la IA actual. PART 1 (Proposta) “The Ancient City” de Numa Denis Fustel de Coulanges – Disponible a Audible La paradoxa d’en Jevons. PART 2 Encetem una campanya especial a l’Aixeta, amb donacions puntuals i amb un objectiu d’assolir: poder finançar la subscripció anual a l’estudi virtual de StreamYard. (uns 500 €). Ursula Von der Layen Els nous Tests de Touring Què vol dir “Destil·lar” en el món de la IA  
Internet and technology 3 months
2
0
60
01:29:32
DeepSeek: la Xina i la IA – Programa 611
DeepSeek: la Xina i la IA – Programa 611
Amb la col·laboració de la Universitat Politècnica de Catalunya. Parlant de la Xina i de la IA amb l’exemple de DeepSeek i de l’existència d’una mena de religió basada en l’existència de la simulació tipus Matrix. PART 1 La Xina i la IA – Deepseeck   PART 2 Anècdota d’en Tomàs amb Movistar que l’ha portat a canviar a un altre proveïdor d’Internet local: VERA. Proposta d’en Ludo – nou vídeo de com lacar guitarres. Nou moviment religiós sobre l’existència de la hipòtesi de la simulació (Matrix)   PROPOSTES MOSSEGUIS (Ttyler – Sèrie) Avui recomano Beast Games a Prime Video. Una serie “diferent” 😂 que ens ha enganxat (Rafel Jesús – Sèrie) El Món segons Kalev (Una sèrie que de ben segur agradarà a en Ludo) (Dani Gaya – Utilitat) Web recomanada per conversió de mètriques: Convertive (Andreu Guinart – Cartografia) L’Institut Cartogràfic i geològic de Catalunya presenta uns mapes aeris (ortomapes) en què es veu una fotografia actual i es pot posar una lupa amb un desplaçament en el temps. (SinnerBOFH – Guitarres i Armes) No tothom pot ser com en Ludo, un enginyer al qui li agraden les guitarres i les maquines i fa guitarres amb maquines. Hi ha gent molt bestia arreu del mon. Si, un enginyer suec (si, de Suècia) a qui li agrada la música (i, pel que es veu, les armes) decideix que vol fer música a base d’infringir dolor als components d’una coral. Tant el resultat com el camí son terriblement hilarants: Gun Piano.  
Internet and technology 3 months
2
0
78
01:10:32
Nova Nintendo Switch 2 i l’estafa de Honey – Programa 610
Nova Nintendo Switch 2 i l’estafa de Honey – Programa 610
Amb la col·laboració de la Universitat Politècnica de Catalunya. Nova tertúlia setmanal sobre tecnologia parlant de la innovació de la nova Nintendo Switch 2, l’estafa de Honey i el moment Bitcoin.   PART 1 • ⁃ Nova Nintendo Switch 2 –  Tràiler oficial   PART 2 L’estafa de Honey (un add-on / complement de navegador gratuït) El moment de Bitcoin Totes les big tech donen 1M $ inauguració Trump.  
Internet and technology 4 months
1
0
57
01:16:03
You may also like View more
Generació digital
Generació digital Albert Murillo presenta i dirigeix el veterà programa de videojocs i d'entreteniment digital en totes les seves formes artístiques. Novetats, entrevistes, crítiques i tota l'actualitat del sector. "Generació digital" té vida les 24 hores al podcast, Telegram, Twitter, YouTube, Twitch i Facebook. Updated
Macworld
Macworld Macworld is the world's leading source for information about Apple and the Apple ecosystem. 882887 www,macworld.com email: podcast@macworld.com X: @macworld Threads: @macworld_hq Facebook: Macworld Updated
La Biblio/tech/a
La Biblio/tech/a La Biblio/tech/a és una secció quinzenal del diari digital MetaData on Marta Clua recomana un llibre vinculat a la tecnologia. Updated
Go to Internet and technology