iVoox
iVoox Podcast & radio
Download app for free
By mataro_radio El Pregoner
El Pregoner
Podcast

El Pregoner

280
25

Programa sobre Europa des d’Europa, amb punt de trobada a Mataró. Cada setmana connectem amb qualsevol punt del continent per explicar què està passant, per no perdre cap detall. Anàlisis polítiques, debats socials, cròniques culturals o dades curioses copen el dia a dia del programa.

Tot plegat de la mà d’un equip consolidat a l’estudi, dels diferents corresponsals presents a gran part de la geografia continental i amb la col·laboració d’experts, analistes, politòlegs i el Centre de Documentació Europea. Amb en Francesc Andrés a la direcció i presentació.

noupregoner@gmail.com

Programa sobre Europa des d’Europa, amb punt de trobada a Mataró. Cada setmana connectem amb qualsevol punt del continent per explicar què està passant, per no perdre cap detall. Anàlisis polítiques, debats socials, cròniques culturals o dades curioses copen el dia a dia del programa.

Tot plegat de la mà d’un equip consolidat a l’estudi, dels diferents corresponsals presents a gran part de la geografia continental i amb la col·laboració d’experts, analistes, politòlegs i el Centre de Documentació Europea. Amb en Francesc Andrés a la direcció i presentació.

noupregoner@gmail.com

280
25
El Pregoner 05/01/2025
El Pregoner 05/01/2025
Episode in El Pregoner
Fem un resum del 2024 de tots els fets que han ocorregut a nivell social i polític al món.
Politic and economy 1 month
0
0
6
01:04:19
El Pregoner: El retorn de Donald Trump 17/11/2024
El Pregoner: El retorn de Donald Trump 17/11/2024
Episode in El Pregoner
Donald Trump s'imposa a les eleccions als Estats Units, davant la patacada de Kamala Harris. Amb Nicolás López. Les conseqüències econòmiques de les eleccions. En Lucas Martorell ho analitza amb les reflexions de Joan Ribas, doctor i màster en Economia per la UPF i llicenciat en Ciències Econòmiques i Empresarials per la UAB. Professor i coordinador a ESCI-UPF, i Cristina Serradell, directora de Negoci Internacional d’ACCIÓ. El triomf des dels Estats Units: En parlem amb en Xavier Trilla, alumni d'ESCI UPF i resident a Silicon Valley (Califòrnia) Els resultats, a debat: En parlem amb el director del CDE de la Universitat d’Alcalà i professor de Dret Internacional, Fernando Lozano, el professor a ESCI UPF i llicenciat en Periodisme i Geografia i Història, Pelayo Corella, i els politòlegs Jordi Solé i Víctor López.
Politic and economy 2 months
0
0
7
44:41
El Preguner Ellecions EEUU 06/11/2024
El Preguner Ellecions EEUU 06/11/2024
Episode in El Pregoner
programa especial de les eleccions de Estats Units.
Politic and economy 3 months
0
0
7
05:49:50
El Pregoner 13/10/2024
El Pregoner 13/10/2024
Episode in El Pregoner
tot just fa un any de la primera ofensiva a la franja de Gaza. Un any que no ha servit per arreglar res, si no per tensar més la corda. Testimonis des de Beirut: En Nour i l'Alaa són dos libanesos afectats pels atacs d'Israel al Líban. Connexió Beirut: En parlem amb l'Helena Pelicano, corresponsal a el Líban. L'anàlisi: l'Andrea López Pastor parlar amb el professor i investigador de l’àrea de relacions internacionals de la Universitat Pompeu Fabra, expert en Orient Mitjà, Gabriel Garroum. Connexió Washington: La corresponsal d'El Pregoner a la capital americana explica el paper dels Estats Units en el conflicte.
Politic and economy 4 months
0
0
7
01:10:50
El Pregoner 22/09/2024
El Pregoner 22/09/2024
Episode in El Pregoner
Triomf de reminiscències a Alemanya Tema: L’extrema dreta guanya a Alemanya per primera vegada des de la Segona Guerra Mundial. Ho fa a les eleccions regionals de Turíngia, mentre que a Saxònia queda en segon lloc. Anàlisi: Michel Barnier és el nou primer ministre francès. És l’opció que el president, Emmanuel Macron, ha escollit per mirar de mantenir l’equil·libri… i la seva butaca a l’Elisi. La cursa a la Casa Blanca: El primer, i sembla que únic debat, entre Donald Trump i Kamala Harris ha deixat titulars surrealistes i anàlisis que demostren una sola cosa: l’encert dels demòcrates fent el canvi de candidat. La roda d’actualitat: Connectem amb Viena, Hèlsinki, Southampton, Košice, Dublín, Andorra la Vella, Amsterdam, Toronto, Txlacala i Santiago de Xile. Gaza, minut a minut: L’estiu no atura la guerra de Gaza, mentre l’Orient Mitjà, aquesta setmana s’ha produït “la bretxa de seguretat més important contra Hizbollah” en un any Noms Propis: Adriano Olivetti va ser un líder modern i humà. L'hereu de la coneguda fàbrica de màquines d'escriure va revolucionar el mercat, però també la companyia, on va posar en pràctica la seva vocació social. D'una banda, apostava per dissenyadors italians per fer les màquines més boniques. De l'altra, cuidava els treballadors de l'empresa oferint-los biblioteques, escoles, atenció psicològica o transport. Sabies què?: Aquest estiu la Laura ha visitat Escòcia, un país l’ha inspirat moltíssim per descobrir-nos que és bressol de molts invents que segur que ara com ara no podríem viure sense ells. De festivals: Avui fem un repàs al Festival Internacional de Venècia i posem la mirada al Festival de Sant Sebastià, que comença aquest divendres.
Politic and economy 4 months
0
0
8
01:09:21
El Pregoner 21/07/2024
El Pregoner 21/07/2024
Episode in El Pregoner
Últim programa de la temporada, tornem al més de setembre.
Politic and economy 6 months
0
0
8
01:08:37
El Pregoner Els partits clàssics resisteixen el cop a les eleccions europees 16/05/2024
El Pregoner Els partits clàssics resisteixen el cop a les eleccions europees 16/05/2024
Episode in El Pregoner
Els partits clàssics sostenen l'envestida de les forces populistes i d'extrema dreta a les eleccions europees i podrien formar novament govern. Parlem dels resultats als països amb més representació i analitzem els resultats amb el director d'Eurolocal i fundador d'Europa en Blau, Joaquim Millan, el politòleg i professor a ESCI-UPF, Joan Pere Plaza, i el director del CDE de la Universitat d'Alcalà, i professor de Dret Internacional, Fernando Lozano. França marxa a les legislatives: Emmanuel Macron reacciona a la patacada del seu partit i convoca eleccions legislatives per finals del mes de juny. En parlem des de París amb l'Edgar Sapiña. Canvi de tornes a Bèlgica: El país que ostenta la capital europea també votava a les eleccions regionals i federals. Aquestes darreres acaben amb la dimissió del primer ministre, Alexandre de Croo. Per què diuen que és el sistema polític més complex del món? La resposta la té en Jordi Rabassa.
Politic and economy 8 months
0
0
8
48:06
El pregoner: La llei russa georgiana 19/05/2024
El pregoner: La llei russa georgiana 19/05/2024
Episode in El Pregoner
Geòrgia aprova la “llei russa”, polèmica per reprimir associacions i opositors crítics El reportatge: A Portugal han estat de commemoració. Aquest 25 d’abril s’ha celebrat el 50è aniversari de la Revolució dels Clavells. Roda de connexions: Connectem amb Viena, Southampton, París, Dublín, Amsterdam, Hèlsinki, Košice, Los Angeles, Washington, Toronto, Buenos Aires, Moscou, Txlacala i Bangkok. Noms propis: El pastisser austríac Franz Sacher és el culpable que a vegades caiguem en la temptació més dolça. Però el pastís que porta el seu nom va ser fruit de la improvisació. O això diuen els rumors… Dona havia de ser: Per què el 12 de maig se celebra el Dia de les Dones Matemàtiques? Qui va ser Maryam Mirzakhani? Quin premi va guanyar l’any 2014, convertint-se en la primera dona en aconseguir-ho? Ho descobrim a Dona havia de ser. Europa de llegenda: I avui a Europa de llegenda la Judit Peñaranda ens porta cap a Suïssa, però ens avança que no parlarà ni de rellotges, ni de formatges ni de xocolata. Recomanacions: No et perdis les recomanacions del mes de maig!
Politic and economy 8 months
0
0
18
59:54
El Pregoner 21/04/2024
El Pregoner 21/04/2024
Episode in El Pregoner
A finals de març el pont de Baltimore, als Estats Units, situava totes les mirades mundials. Aquesta estructura es derrumbava, deixant una imatge per a la consternació i també per a la preocupació. Aquest pont, situat a Meryland, és un dels ponts més importants dels Estats Units. En parlem amb l’Antònia Crespí des del territori. Amb lupa: Al camp de refugiats de Xatila, al Liban, ha emergit el primer equip de bàsquet femení de refugiades palestines. Jugadores que, gràcies a l’esport, veuen una finestra per fugir de les cadenes opresores de la seva societat i una oportunitat per conèixer món, com han fet aquests darrers dies en una visita a Barcelona. El reportatge: Trump-Biden. Biden-Trump. El duel repeteix. Ho faran també els resultats? Roda de connexions: Connectem amb Viena, Southampton, París, Dublín, Amsterdam, Hèlsinki, Košice, Los Angeles, Washington, Toronto, Buenos Aires, Moscou, Txlacala i Bangkok. Noms propis: El ciclista Marià Cañardo va fer història sobre la bici, però el seu nom encara ressona avui dia en camps de futbol i patis d’escola. Un ‘canyardo’ és un xut molt potent que agafa el nom d’aquesta llegenda que va guanyar La Volta en 7 ocasions. Dona havia de ser: Durant molts anys i fins fa no gaire, les escriptores femenines firmaven les seves obres amb un pseudònim masculí perquè poguessin optar a ser publicades. Aquest és el cas d’algunes de les autores més importants de la literatura universal, com les germanes Brontë, Louisa May Alcott o fins i tot J.K. Rowling. En el mes de Sant Jordi parlem d’elles a “Dona havia de ser”. Relats de VAR: Què tenen en comú els anys 1904, 1944, 1984 i el 2024? Si us hi fixeu són dates separades per intervals de 40 anys i totes tenen a veure amb l'Athletic Club de Bilbao. I és que cada 40 anys sembla que la Copa del Rei espanyola té un compromís amb l’entitat bilbaina. Aquest any, han sumat la seva 25a copa i ho celebraran amb un element que els caracteritza: la Gabarra. En el Pregoner d’aquest mes d’abril descobrim el seu origen. Europa de llegenda: El 30 de març avançavem una hora els rellotges per fer el canvi a l’horari d’estiu. La major part dels països d’Amèrica del Sud i del Centre, Àfrica i Àsia no fan aquest canvi, però tots els estats membres de la UE estan obligats a fer-ho per posar una mica d’ordre al galliner. Avui a Europa de Llegenda, la cosa va de rellotges. Recomanacions: No et perdis les recomanacions del mes de d’abril!
Politic and economy 9 months
0
0
23
01:06:42
El Pregoner 17/03/2024
El Pregoner 17/03/2024
Episode in El Pregoner
Bon dia! Sinopsi i programa nou: El Pregoner 266: La defensa d’Europa Tema del mes: Dos anys després de l’inici de la guerra entre Rússia i Ucraïna, el conflicte es troba lluny d’acabar i encara més lluny de segellar-se amb una solució. De fet, Europa es prepara per una possible ofensiva russa en contra del territori comunitari. S’han perdut els valors fundacionals? En parlem amb el poltòleg i professor d’integració europea a l’ESCI UPF Joan Pere Plaza. Amb lupa: Portugal es troba a les portes de les eleccions legislatives provocades per la dimissió de l’exprimer ministre Antonio Costa. La campanya electoral ha estat marcada per les previsions d’una victòria de la coalició de centre dreta “Aliança Democràtica” i l’ascens del partit d’extrema dreta Chega! El reportatge: El passat 3 de desembre el president de Veneçuela Nicolás Maduro anunciava el triomf del sí a l’annexió del territori de l’Esequibo en el referèndum celebrat en aquell país sud-americà. Més enllà del coneixement que es pugui tenir en aquelles latituds, que se’n sap a Europa de tot plegat? Què és l’Esequibo.? Roda de connexions: Connectem amb Berlín, Viena, París, Dublín, Amsterdam, Košice, Los Angeles, Toronto, Buenos Aires, Moscou, Txlacala i Bangok. Noms propis: Segur que molts de vosaltres heu anat alguna vegada a un jacuzzi. Un moment de relaxació o, fins i tot, de socialització. Però les intencions del seu inventor eren molt diferents a l’ús que té actualment. Candido Jacuzzi va dissenyar la primera bomba que removia aigua tèbia per pal·liar el dolor del seu fill. Dona havia de ser: En el mes més feminista de l’any, recordem d’on ve el 8M, repassem la història del moviment i de totes aquelles dones que ens han portat fins on som ara, i analitzem quina és la situació actual i el que encara queda per fer. Sabies que: En els darrers dies per les eleccions estatunidenques estem sentim molt a parlar de Nikky Halley, Donald Trump, Joe Biden… però hi ha una persona que s’ha colat en els debats sense voler-ho: Taylor Swift. De quina manera està influenciant la carrera presidencial? Ho descobrim al Sabies que Relats de VAR: Queden menys de 150 dies perquè comenci un dels esdeveniments esportius més importants a nivell mundial. Un esdeveniment que té lloc cada dos anys i que, aquest 2024, aterra a París a partir del 26 de juliol. Ens referim als Jocs Olímpics. Unes Olimpíades que arriben carregades de novetats i particularitats. Les repassarem al Relats de VAR. Europa de llegenda: Aquest 2024 ha estat any de traspàs. Fa dies que es parla del famós 29 de febrer i de totes les rareses i curiositats que arrossega. Avui a Europa de Llegenda la Judit Peñaranda ens en porta algunes més Recomanacions: No et perdis les recomanacions del mes de març!
Politic and economy 11 months
0
0
29
01:09:39
El Pregoner: Revolució agrícola europea 18/02/2024
El Pregoner: Revolució agrícola europea 18/02/2024
Episode in El Pregoner
programa corresponent al més de febrer del pregoner sobre les protestes arreu d'Europa per l'agricultura.
Politic and economy 12 months
0
0
45
01:11:57
El Pregoner: El Iemen, focus de la tensió mundial 21/01/2024
El Pregoner: El Iemen, focus de la tensió mundial 21/01/2024
Episode in El Pregoner
Els Estats Units i el Regne Unit han llençat, en els darrers dies, diversos atacs contra les milícies houthis, del Iemen, després que aquestes ataquessin vaixells que navegaven pel Mar Roig. Amb Andrea López Pastor i Antònia Crespí i l'anàlisi de Joan Pere Plaza Font, politòleg i professor d’Integració Europa a ESCI UPF i Fernando Lozano, director del CDE de la Universitat d’Alcalà i professor de Dret Internacional Públic. L'Assemblea Nacional de França aprova una nova llei d'immigració que fa aixecar totes les alertes. La proposta definitiva és més restrictiva de l'esperat, apropant-se a la voluntat de l’extrema dreta del país. Amb Edgar Sapiña, corresponsal a París. Europa mira a l'extrema dreta en any d'eleccions al Parlament. Amb Joan Pere Plaza Font, politòleg i professor d’Integració Europa a ESCI UPF i Fernando Lozano, director del CDE de la Universitat d’Alcalà i professor de Dret Internacional Públic. Iowa, l'inici electoral camí a la Casa Blanca. Anàlisi d'aquesta cita tant important als Estats Units amb en Jordi Rabassa. Estrenem secció! Dona havia de ser, amb la Carla Clúa. Avui descobrim Policarpa Salavarrieta, figura clau a Colòmbia. I amb la Carla Clúa acabem el programa amb recomanacions culturals.
Politic and economy 1 year
0
0
16
01:09:03
El Pregoner: Especial Nadal 24/12/2023
El Pregoner: Especial Nadal 24/12/2023
Episode in El Pregoner
Torna el PregoNadal, el programa dedicat a les festes! La guerra no s'atura per Nadal. Amb Andrea López Pastor, que repassa l'origen de la festivitat, emmarcat en un territori avui sense pau. L'Àlex Bustos explica com es viuen aquests dies des de Rússia. Javier Milei, personatge de l'any. Amb Jordi Rabassa. Les diferències entre el Nadal als Estats Units i al Regne Unit. Amb Ricard Blanch i Marta Moix Què va passar realment el Nadal del 1914, entre trinxeres? Ens ho explica en Martí Francàs. Curiositats sobre el Nadal a d'altres indrets, amb la Judit Peñaranda, i el test d'actualitat del programa, amb en Francesc Andrés.
Politic and economy 1 year
0
0
10
12:54
El Pregoner: Eleccions a Argentina 03/12/2023
El Pregoner: Eleccions a Argentina 03/12/2023
Episode in El Pregoner
L'Argentina opta per un canvi històric en la direcció del seu país. Les eleccions del 19 de novembre del 2023 deixen el triomf de Javier Milei i la derrota del peronisme. Ho analitzem amb la directora de Cooperating Volunteers i politòloga de formació, Mayra Fernández, i connectem amb Buenos Aires, amb la magíster en sociologia política internacional, Eliana Gissara, i el periodista i comunicador social, Franco Ghio.
Politic and economy 1 year
0
0
19
47:35
El Pregoner: The Beatles, Now And Then 19/11/2023
El Pregoner: The Beatles, Now And Then 19/11/2023
Episode in El Pregoner
El 2 de novembre sortia el single de The Beatles Now And Then. Paul McCartney ha assegurat que aquesta és "l'última cançó dels Beatles". A partir de l'anàlisi inicial d'aquesta peça, fem un recorregut per la trajectòria de la banda i la seva influència dins la música per Anglaterra, Europa i el món, i ho fem a través cinc veus autoritzades experts en la banda de Liverpool: Lluís Arcal, Ferran Andrés, Xevi Ribas, Bea Ballestín i Jordi Rabassa.
Politic and economy 1 year
0
0
24
55:25
El Pregoner: La guerra eterna 04/11/2023
El Pregoner: La guerra eterna 04/11/2023
Episode in El Pregoner
Tema del mes: Israel i Palestina, la guerra eterna viu un nou episodi de violència sense precedents després que el passat 7 d’octubre Hamàs, la milicia islamista que controla la franja de Gaza, llancés un atac al sur d’Israel. Des de llavors, més de 9.000 persones han mort, la majoria d’ells nens i civils. Una nova escalada de violència d’un conflicte que no pot entendre’s sense mirar enrere ni analitzar els diferents agents implicats. Amb un anàlisi del paper d’Europa i connexions des de França, el Regne Unit i el Líban. Amb Andrea López Pastor Amb lupa: Les eleccions a Polonia signifiquen el final d’un cicle polític dominat pel govern ultraconservador del Partit Llei i Justícia. Tot apunta a que un bloc opositor liderat per Donald Tusk, qui fou President del Consell europeu. Entre els ciutadans polonesos contraris al fins ara partit del govern ha quedat un gust agredolç amb aquests resultats. En Martí Francàs ho ha pogut analitzar amb el Politòleg i Consultor polonés Michal Grawoski El reportatge: Sorpresa a la primera volta de les eleccions presidencials argentines. El candidat d’extrema dreta, Javier Milei, es veu superat, contra tot pronòstic, pel candidat peronista i actual ministre d’Economia, Sergio Massa. Amb Jordi Rabassa Roda de connexions: Connectem amb Viena, Southampton, Košice, Los Angeles, Txlacala, Moscou i Bangok, i parlem d’Irlanda i el Marroc. Sabies que: Els anglesos estan de dol. Un adolescent de 16 anys ha estat arrestat per ser el principal sospitós de “causar danys criminals” després de l'acte “deliberat de vandalisme”: és a dir talar el famós Sycamore Gap Tree al nord d'Anglaterra, símbol del país, i que va saltar a la fama per ser un dels indrets de la famosa pel·lícula Robin Hood (Prince of the Thieves). Amb Laura Fernández Amic del Poble: Una extranya vibració recorre la història del segle XX. Son les adaptacions cinematogràfiques de Robin Hood l’equilibri entre el bé i el mal en la història de la nostra civilització? Walt Disney, Kevin Costner, Terry Gilliam o Sean Connery son alguns noms propis responsables de portar al príncep dels lladres a la pantalla i de restaurar l’ordre mundial. Però, ¿com? Ens ho explica l’Aitor Fernández Noms propis: Ens endinsarem en el nom propi de Mikhaïl Kalàixnikov, el dissenyador del fusell més fabricat i també més sanguinari del món. L’arma duu el seu nom, però què el va portar a inventar-la? Ens ho explicarà la Laura Cera. Relats de VAR: L’actualitat europea, però també mundial, passa inevitablement pels conflictes bèl·lics entre Ucraïna i Rússia i Israel i Palestina. I l’esport, com un agent social més, no en queda el marge. És per això que aquest més, al Relats de VAR veurem què passa amb l’esport d’un país, en particular amb el futbol, quan esclata una guerra. Amb Laia Sanmiquel. Genova Book Pride: Gènova és la Capital Italiana del Llibre 2023, un prestigiós reconeixement que la converteix en l’epicentre de la literatura fins l’any vinent. Des d'El Pregoner hem assistit al primer gran esdeveniment del ric programa d’actes que ha organitzat la regió: la fira Genova Book Pride. Amb Carla Clúa. Europa de llegenda: A l’Europa de Llegenda la Judit Peñaranda ens descobrirà l’origen de la carbassa de Halloween. Una llegenda Irlandesa que protagonitza en Jack. Una història entre el cel i l’infern i entre naps i carbasses.
Politic and economy 1 year
0
0
16
56:41
El Pregoner: el terratrèmol que sacseja el Marroc
El Pregoner: el terratrèmol que sacseja el Marroc
Episode in El Pregoner
Tema del mes: El passat 8 de setembre, el Marroc va ser sacsejat per un devastador terratrèmol de magnitud 6'8, deixant al seu pas prop de 3 mil morts i milers i milers de ferits. Amb Andrea López Pastor Amb lupa: Al voltant de 13.000 persones han hagut d’abandonar la regió en disputa del Nagorno Karabaj. L'exèrcit de l'Azerbaïdjan ha annexionat definitivament aquest enclau que formava part d’Armenia des de la dissoulció de la Unió Soviètica. El reportatge: El proper 22 d’octubre Argentina celebra la primera volta de les eleccions presidencials. Per primera vegada l’inquilí de la Casa Rosada podria no pertànyer a cap de les dues grans forces polítiques. Fernández & Fernández: El vol accidentat d’Atlanta i les letrines de Versalles Noms propis: Avui descobrim a Richter, famós per la seva escala de mesura pels terratrèmols Relats de VAR: En aquest programa, parlem dels tres futbolistes considerats les grans perles mundials: Lamine Yamal, Luka Vušković i Kendry Páez Europa de llegenda: El misteri Isla d’es Vedrà, el Triangle de les Bermúdes balear
Politic and economy 1 year
0
0
25
57:15
EP Món | Qatar sota el focus mundial
EP Món | Qatar sota el focus mundial
Episode in El Pregoner
Orient Mitjà: El Mundial de Qatar és el gran esdeveniment esportiu d'aquest any i ha reunit totes les mirades internacionals. Però que hi ha darrere de la realitat esportiva? Quina és la realitat de la seu del Mundial? Amb Andrea López Pastor. Amèrica del Sud: Seguint amb el Mundial de Qatar, Argentina es planta a la final i es postula com un dels equips preferits a escala internacional. Amb Cote Sandoval des de Santiago de Xile. Amèrica Central: Haití, El Salvador i Honduras centren el focus del mes. Amb Lara Elizalde des de Txlacala. Amèrica del Nord: Elon Musk aconsegueix el control de Twitter, una de les plataformes més populars arreu del món. Un canvi de timó que no ha estat lliure de polèmiques. Amb Laura Fernández. Zona Exsoviètica: La invasió russa a Ucraïna continua i Rússia perd el control de Jersón i posa pressió a la seva dissidència. Amb Àlex Bustos des de Moscou. Àsia: La població de la Xina diu "prou" i surt al carrer per protestar contra la política Covid Zero de Xi Jinping. Però aquest no és l'únic motiu. Amb Celia Sales. Àfrica: Parlem de la crisi del govern de Sud-àfrica. Amb Judit Pellicer.
Politic and economy 2 years
0
0
47
48:09
EP Món | Midterms 2022, els Estats Units passen revista
EP Món | Midterms 2022, els Estats Units passen revista
Episode in El Pregoner
Els Estats Units voten les eleccions legislatives, conegudes com a Midterms. En aquests comicis, s'escull la Cambra de Representants i un terç del Senat, a més de 36 governadors estatals. També se celebren eleccions per a càrrecs locals i regionals com el secretari d'estat o fiscal general dels districtes. Aquestes eleccions són, doncs, claus per a la governabilitat del país i determinen la capacitat d'acció del Govern durant la segona meitat del mandat presidencial. En parlem amb el periodista Jordi Rabassa i connectem amb Nova York, on en Pau Nadal (El Capitoli) ens amplia la informació. Amb Andrea López, Laura Fernández, Martí Francàs i Francesc Andrés
Politic and economy 2 years
0
0
59
36:14
EP Món |Lula recupera el timó del Brasil
EP Món |Lula recupera el timó del Brasil
Episode in El Pregoner
Les eleccions brasileres han estat d'interès internacional, per la gestió polèmica del fins ara president, Jair Bolsonaro. El dos cops president, Lula da Silva, es presentava novament per combatre'l. Ho analitzem amb la periodista responsable de la zona, Cote Sandoval, des de Santiago de Xile, i amb el testimoni d'en Vinicius Borges, brasiler resident a La Haia (Països Baixos). Amb Francesc Andrés i Carlota Monferrer.
Politic and economy 2 years
0
0
65
35:24
More of mataro_radio View more
Valors a l'alça
Valors a l'alça Reflexió i debat entorn dels valors humans, la societat i la seva filosofia. Updated
Si vas pel carrer i ensopegues...
Si vas pel carrer i ensopegues... Un podcast que vol fer visible tots oblidats de la guerra civil i la dictadura. Updated
El racó
El racó Col·loqui sobre aspectes diversos de la història de Mataró i El Maresme, de la mà del Grup d'història del Casal Updated
You may also like View more
La Brújula
La Brújula La Brújula, programa informativo de Onda Cero Radio Updated
Más de uno
Más de uno Escucha y lee todas las noticias del programa. En directo de L-V de 6 a 12:30 Updated
La Base
La Base Programa de actualidad política de Canal Red, con Pablo Iglesias. Updated

Go to Politic and economy